Dedykowana hybryda to samochód od początku skonstruowany z myślą o napędzie elektryczno-spalinowym (tak jak Prius), w odróżnieniu od modeli adaptowanych z konwencjonalnych (np. Camry Hybrid czy nadchodzący Auris Hybrid). Budując samochód hybrydowy od podstaw, można wszystko dokładnie zaplanować i optymalnie wykorzystać, bez konieczności „naginania” się do ograniczeń stawianych przez gotowe auta. Akumulatorów nie „upycha” się tam, gdzie akurat się da, ale wygospodarowuje dla nich odpowiednie miejsce już na etapie projektowania. Podobnie nadwoziu nadaje się od początku optymalny kształt, bez niezgrabnych i nie do końca efektywnych modyfikacji aerodynamicznych. Pytanie tylko: po co Toyocie następny Prius?
Na początku mówiono, że Prius może stać się osobną marką, w ramach której powstaną kolejne modele. Japończycy szybko zdementowali tę pogłoskę, potwierdzając jednocześnie, że paleta Priusa zostanie jednak rozszerzona o kolejne wersje nadwoziowe. Zapowiadany na styczeń prototyp ma więc szansę stanowić zapowiedź takiego samochodu. Najbardziej prawdopodobne jest pokazanie przez Toyotę hybrydowego coupé lub przestronnego kombi. Sądząc po krzykliwym kolorze nadwozia, stawiamy na model sportowy, ale na potwierdzenie naszych domysłów trzeba będzie poczekać do 11 stycznia 2010 r. Chyba że wcześniej nastąpi jakiś „wyciek” z centrum prasowego, co ostatnio jest równie nagminne jak publikowanie „kuszących” zdjęć.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl