Można odnieść wrażenie, że w ostatnim czasie rozwiązał się worek z napisem e-tron. Najpierw pokazano elektrycznego supersportowca przypominającego R8, potem A1 jako hybrydę typu plug-in z silnikiem Wankla po spalinowej stronie mocy i również hybrydowego rasowego roadstera, wyposażonego w jednostkę wysokoprężną. Teraz jednak Audi porzuca fajerwerki na rzecz bardziej realistycznych propozycji, po niedawnym spalinowo-elektrycznym A5 Quattro pokazując A3 Sportback, które w głębokim poważaniu ma płynne paliwa.
Z zewnątrz niemal nic - oczywiście poza brakiem rury wydechowej, niezauważalnym jednak na pierwszy rzut oka - nie zdradza, że ma się do czynienia z bardzo nietypowym kompaktem spod znaku czterech pierścieni. Nie trzeba jednak prześwietlać pojazdu ani zaglądać pod maskę, by odnaleźć różnice. Wystarczy zajrzeć do kabiny i spojrzeć na instrumentarium, by w miejscu obrotomierza dostrzec wskaźnik chwilowej mocy i ładowania akumulatorów w jednym. Po „ujemnej” stronie skali znajduje
bowiem się zielone pole z napisem Charge, na które wskazówka przenosi się w momencie hamowania silnikiem, gdy uaktywnia się układ odzysku energii kinetycznej. Dla oszczędności zmodyfikowano także działanie systemu klimatyzacji.
Wszystko naturalnie po to, by pojemne na 26,5 kWh ogniwa litowo-jonowe nie marnowały cennych elektronów, potrzebnych przede wszystkim 136-konnemu silnikowi. Oferująca 270 Nm momentu obrotowego jednostka rozpędza koncepcyjny pojazd do 100 km/h w 11,2 s i zapewnia mu prędkość maksymalną 145 km/h. Nie dlatego, że więcej nie potrafi - ze względu na ograniczoną zasobność baterii zdecydowano się na ograniczenie elektroniczne.
Do jazdy po autostradzie wystarczy, ale na wrażenia rodem z „soczystego” RS3 nie ma co liczyć. Również zasięg trzeba poważnie brać pod uwagę planując ewentualne wyjazdy, ponieważ wynosi on 140 km. Po pokonaniu takiego dystansu trzeba poświęcić co najmniej 4 godziny na odnowienie zapasów (z gniazdka 400-woltowego), w większości przypadków zaś raczej 9 godzin (ze standardowego przyłącza 230 V). Czy jest więc sens, by Audi oferowało swoim klientom auto o takich osiągach? Mamy nadzieję, że do momentu premiery modelu seryjnego - o ile A3 e-tron w ogóle zapowiada nadejście takowego - nastąpi choćby niewielki przełom.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl