Zapowiedź trójbryłowego A3 - nowej wersji nadwoziowej w gamie tego modelu - zadebiutowała na początku marca 2011 r. w Genewie. Mogłoby się wydawać, że tylko auta seryjne pokazuje się w kolejnych odmianach, ale Audi poszło inną drogą i wymieniło napęd w swoim najświeższym kompaktowym sedanie. Pięciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 l i mocy 408 KM zastąpiono wyraźnie mniejszą, 1,4-litrową jednostką typu TFSI (a więc obowiązkowo z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny), dysponującą jednak niebagatelną mocą 211 KM (tyle mają stosowane w obecnych Audi motory 2,0 TFSI). Oznacza to ponad 150 KM z 1 l objętości skokowej, co do tej pory było zarezerwowane dla jednostek wyczynowych.
Choć „serce” o takich parametrach spokojnie dałoby sobie radę z kompaktowym samochodem, zostawiając jeszcze sporą rezerwę na typową dla marki dynamikę i przyjemność z jazdy, nowy pokazowy samochód spod znaku czterech pierścieni nie zasługiwałby na przydomek e-tron, gdyby nie elektryczne komponenty układu napędowego. Jednostka spalinowa wspomagana jest przez 27-konny silnik karmiony elektronami, który przez 54 km po naładowaniu do pełna z gniazdka akumulatora o pojemności 12 kWh może samodzielnie napędzać auto, oszczędzając kierowcy wydatków na benzynę, a atmosferze szkodliwych spalin. Moc sprawcza przekazywana jest na koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic,która zmienia przełożenia z prędkością myśli i sprawia, że nawet najzagorzalsi fani ręcznego dobierania biegów szybko przekonują się do „automatu”.
Producent nie ujawnił niestety zbyt wielu danych technicznych dotyczących wartości zużycia paliwa czy emisji dwutlenku węgla. Wiadomo jednak, że „A-trójka” z wtyczką nie musiałaby na drodze niczego się wstydzić. Według informacji podanych przez Audi, najmłodszy członek rodziny e-tron przyspiesza ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 6,8 s i osiąga maksymalnie 231 km/h. Jak na stateczne, rodzinne auto wielkości Volkswagena Jetty, to więcej niż przyzwoicie, nieprawdaż? Nie uczyniono na razie żadnej wiążącej zapowiedzi w kwestii pojawienia się zaawansowanego hybrydowego A3 na rynku, ale można oczekiwać, że Audi nie pokazywałoby takiego auta na próżno. Oby któryś z zelektryfikowanych modeli wyjechał wreszcie na drogi, nim kompletnie pogubimy się w coraz większym ich gąszczu. Samochody z Ingolstadt i bez plakietek e-tron są do siebie łudząco podobne...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl