W Londynie otwarto pierwszy na świecie salon dealerski poświęcony wyłącznie elektrycznym modelom marki BMW z zapowiadanej już od pewnego czasu nowej linii i. BMW i Park Lane niczego na razie nie sprzedaje, ponieważ jedyne pokazane do tej pory światu napędzane elektronami samochody bawarskiej marki – i3 oraz i8 – to wciąż pojazdy koncepcyjne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zacząć budować wizerunek. Przy okazji otwarcia tego motoryzacyjnego iStore'u zaprezentowano jednak zupełną nowość – dwukołowy, jednośladowy i Pedelec (od Pedal Electric Cycle), czyli składany elektryczny rower.
W odróżnieniu od wielu dotąd pokazanych e-bike'ów, wynalazek rodem z Monachium nie porusza się o własnych siłach, a jedynie odciąża jadącego. Ma to tę zaletę, że formalnie pozostaje zwykłym rowerem i nie trzeba go rejestrować ani dysponować żadnymi uprawnieniami, by go prowadzić. Wystarczy raz złapać równowagę i można nim jeździć do końca życia. Umieszczony w piaście tylnego koła silnik pełni rolę wspomagacza do prędkości 25 km/h, dzięki czemu nawet żwawe przemieszczanie się po mieście nie sprawi, że cyklista zaleje się potem. Chyba że przejedzie więcej niż 25-40 km naraz i wykorzysta cały zapas energii z akumulatora – gdy to nastąpi, i Pedelec jedzie dalej jak zwykły rower. Ogniwa można oczywiście zasilać poprzez odzysk, ale trzeba by dużo zjeżdżać z górki.
Pedelec. Zajmą wprawdzie znakomitą większość dostępnej przestrzeni, ale w końcu samochód-matka to raczej pojazd miejski niż rodzinny środek lokomocji – tak ze względu na wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, jak i z racji użytego napędu.
Coraz większa liczba producentów samochodów (nawet niekoniecznie elektrycznych) chce mieć w ofercie jednoślad napędzany mięśniami i elektronami. Swoje wersje przedstawiali już m. in. Smart, Volkswagen i Audi. BMW nie zamierza zostawać w tyle, więc równa kroku, ale czy tego typu pojazdy zdobędą popularność? Jeżeli ceny zostaną rozsądnie skalkulowane, rowery z elektrycznymi „dopalaczami” mogą znaleźć wielu chętnych, dla których będą tańszą alternatywą dla aut „z wtyczką”. Tylko czy warto dopłacać za coś, co tylko częściowo odciąży nasze nogi, ale w całości ich nie wyręczy?
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html