Samochód łączy „kroplowaty”, opływowy przód osobowej wersji i-MiEV z raczej kanciastą częścią tylną, której taki kształt nadano oczywiście ze względów praktycznych. Niezakłócona żadnymi wnikającymi doń elementami przestrzeń ładunkowa ma objętość 1,75 m3 (szer. x gł. x wys. 1,35 x 1,18 x 1,1 m), co jest niezłym wynikiem jak na autko o długości niespełna 3,4 m. Dodajmy jednak, że Cargo zostało wyraźnie podwyższone, przez co jest teraz niemal o 40 cm wyższe niż szersze. Niskie położenie środka ciężkości powinno mimo to spowodować, że zachowanie na drodze będzie neutralne.
Nic nie zmieniło się w kwestii napędu. i-MiEV w wersji z „paką” nadal poruszany jest siłą synchronicznego silnika z magnesem trwałym o mocy 64 KM.
Zachowano także wysoki moment obrotowy (180 Nm), który na pewno okaże się szczególnie przydatny podczas ruszania z pełnym obciążeniem. Tak jak w odmianie osobowej, motor znajduje się z tyłu (pod podłogą kabiny), a efekty swojej pracy przekazuje na bliższą sobie oś. W pewnym sensie mamy więc do czynienia z duchowym spadkobiercą Volkswagena „ogórka”, tyle że w dużo nowocześniejszym wydaniu - zamiast warczącego boksera mamy tu bezszelestną jednostkę elektryczną.
Jak podkreśla sam producent, Cargo to pojazd przeznaczony do pracy w mieście. Nie tylko ze względu na kompaktowe rozmiary, ale naturalnie także zasięg, wynoszący 160 km. Tyle przynajmniej podają „optymistyczne” normy japońskie, według których go obliczono - w warunkach europejskich może „skurczyć się” do 130 km, co widać na przykładzie Peugeota iOna, klona Mitsubishi i-MiEV.
Intensywne użytkowanie w celu rozwożenia świeżych pączków może zatem oznaczać konieczność codziennego ładowania litowo-jonowych akumulatorów autka.
Japończycy nie zapowiedzieli na razie, kiedy - o ile w ogóle - ich najmłodsze dziecko pojawi się w salonach. Powodzenie, jakim cieszy się już teraz osobowy i-MiEV, pozwala jednak przypuszczać, że dwuosobowy „dostawczak” szybko podąży w ślady swojego pasażerskiego pierwowzoru.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl