Tesla Roadster EV, najnowszy model elektrycznego samochodu amerykańskiego producenta Tesla Motors, jest jednym z niewielu aut sportowych o takim napędzie.
Jest też pierwszym pojazdem elektrycznym o zasięgu porównywalnym z samochodami z silnikami konwencjonalnymi. Bez doładowania może przejechać bowiem ponad 400 km; „zwykłe” elektryczne hatchbacki muszą być doładowywane po przejechaniu 80-100 km. Tak daleki zasięg został uzyskany kosztem czasu ładowania - w trybie „szybkiego ładowania” w hatchbacku o napędzie elektrycznym akumulatory gotowe są do zasilania już po 2,5-3 godzinach. Tesla Roadster potrzebuje w tym samym trybie do pełnego naładowania akumulatorów co najmniej 3,5 godziny.
Samochód ten ma przyspieszenie porównywalne z uzyskiwanym przez auta o napędzie benzynowym. Lamborghini Gallardo LP560-4 z silnikiem 5,2 litra osiąga prędkość 100 km/h w czasie 3,8 sekundy. Tesla Roadster potrzebuje do osiągnięcia tej samej szybkości 3,9 sekundy. Ma silnik trójfazowy o mocy 185 kW/250 KM.
Tak wyśrubowane wartości w modelu EV zostały osiągnięte dzięki lekkim silnikom elektrycznym dużej mocy i nowej technologii przeniesienia napędu amerykańskiej firmy Borg Warner. Jej zastosowanie ma spowodować, że zasięg Tesli Roadster zwiększy się do 500 km bez ładowania. Przy czym auto zużywa obecnie energię na poziomie 133 Wh/km, co jest odpowiednikiem 1,74 l/100km. Cały wóz waży 1365 kg.
Co ciekawe, Tesla Roadster produkowana jest wspólnie z Lotusem i 60 proc. części jest zunifikowanych z modelem Lotus Elise. Jest to m. in. przednia szyba, zawieszenie, poduszki powietrzne, deska rozdzielcza i część nadwozia.
Produkowana od końca marca 2008 Tesla Roadster EV nie jest samochodem tanim - kosztuje 98 tys. USD. Producent planuje, że w 2008. roku zostanie sprzedanych 650 samochodów Roadster i Roadster EV. W 2009. roku produkcja miesięczna samego modelu EV ma przekroczyć 40 sztuk. Samochód produkowany jest w fabryce Lotusa w Hethel w Wlk. Brytanii.
Według Ze’eva Drori, prezesa zarządu Tesla Motors, firma „jest bardzo zaawansowana” w opracowaniu nowatorskiego modelu samochodu z napędem hybrydowym. Będzie on wyposażony w silnik zasilany ogniwami paliwowymi i lekkie akumulatory oraz trójfazowy silnik elektryczny.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl