Skąd wiadomo, że elektryczny maluch wyjedzie na drogi? Po pierwsze, wygląda niemal identycznie jak seryjny model spalinowy (w odróżnieniu od mniej lub bardziej „odrealnionych” poprzednich prototypów oznaczonych symbolem FT-EV). Po drugie, przedstawiciele Toyoty już zupełnie wprost zapowiadają, że „fanatycznie ekologiczny” wariant iQ zadebiutuje na rynku w 2012 r. Będzie to typowo miejski środek transportu (choć nie publicznego) - idealny w roli drugiego lub trzeciego samochodu w rodzinie albo auta dla singli, ale nic poza tym.
Pierwszym i najbardziej oczywistym tego powodem są skromne gabaryty i wynikająca wprost z nich umiarkowana ilość przestrzeni we wnętrzu najmniejszej Toyoty. Drugie ograniczenie to - niestety naturalny u współczesnych aut elektrycznych - niski zasięg i długi czas odzyskiwania go poprzez ponowne naładowanie akumulatorów.
Ogniwa są - jakżeby inaczej - litowo-jonowe, czyli najnowocześniejsze, jakie w tej chwili można mieć, ale ich niewielka pojemność przekłada się na osiągalny do przejechania dystans wynoszący zaledwie 105 km. Przy trybie jazdy „do pracy i na drobne zakupy” powinno wystarczyć na kilka dni, ale trzeba też liczyć się z tym, że włączenie głupiego ogrzewania z miejsca obetnie 20% zasięgu.
Elektryczny „inteligent” nadchodzi w samą porę, by powalczyć o klientów z równie ekologiczną odmianą modelu, który (jeszcze jako spalinowiec) w ogóle zainspirował twórców iQ, czyli Smartem. Seryjny następca FT-EV III ma jednak na starcie tę przewagę w postaci czterech miejsc (no, powiedzmy, że trzech i pół), podczas gdy ED - jak każdy inny Smart zresztą - oferuje tylko dwa. Wielkiej batalii się jednak nie spodziewamy, bo obydwa auta to propozycje dosyć niszowe (przy tych cenach - nic dziwnego), a ich odpowiedniki „na baterie” to wręcz nisze w niszach. Tak czy inaczej, modeli zasilanych z gniazdka zamiast z dystrybutora przybywa, a to oznacza, że cicha rewolucja już trwa!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl