Wersja, która będzie dostępna w sprzedaży (choć nie za prędko - samochód przeznaczono na rok modelowy 2011), jest bardziej „z tej ziemi”, niż salonowy protoplasta. Oznacza to między innymi, że brak mu tamtej lekkości, choć z drugiej strony z pewnością wpada w oko. Całą sylwetką przypomina Priusa, ale właśnie w nadwoziu o takim kształcie najłatwiej zmieścić wszystkie podzespoły hybrydowego napędu bez szkody dla walorów użytkowych. Poza tym karoserię dopracowano pod względem aerodynamicznym, by zespół silników jak najmniej swojej pracy musiał wkładać w pokonanie oporu powietrza. Widać to np. po opływowych lusterkach, mocno nachylonej przedniej szybie, spoilerze na tylnej pokrywie i „pełnej” osłonie chłodnicy, która pełni rolę wyłącznie stylistyczną. Także dzięki zabiegom w tunelu powietrznym udało się osiągnąć zasięg ok. 65 km na samej energii elektrycznej.
Wnętrze oferuje wszystko, czego spodziewają się pasażerowie czteroosobowego auta tej wielkości. Mnogość opcji wyposażenia i konfiguracji przyćmiewa zaś ponoć dotychczasowe modele Chevroleta i zaskakuje zupełnie nową jakością. Instrumenty zaprojektowano nowocześnie, a do wykonania deski rozdzielczej i poszyć wybrano atrakcyjne dla oka i w dotyku materiały. Uwagę zwracają dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze oraz dotykowo sterowany system rozrywkowo-informacyjny, a także dźwignia zmiany biegów, przemyślnie wkomponowana w konsolę środkową. Na pokładzie Volta znajdziemy także: opcjonalny układ nawigacji z twardym dyskiem do przechowywania map i muzyki, Bluetooth i USB do podłączenia telefonu i odtwarzaczy mp3.
Volt jest pierwszym gotowym do produkcji samochodem hybrydowym, w którym codzienne, miejskie dystanse można pokonywać bez użycia silnika spalinowego. Bezpośrednim źródłem napędu jest zresztą zawsze motor elektryczny, ale po wyczerpaniu się energii z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 16 kWh potrzebnej siły dostarcza mu jednostka konwencjonalna, zasilana benzyną lub bioetanolem E85. „Nadprodukcja” mocy kierowana jest do baterii w celu maksymalnego skrócenia czasu ładowania z gniazdka. Można powiedzieć, że tradycyjny silnik funkcjonuje w Volcie jak „zasilacz” i zapobiega utknięciu w szczerym polu z braku energii, a samo auto jest w pełni elektryczne.
Napełnianie akumulatorów następuje przez podłączenie zwykłą wtyczką do sieci. Na razie mamy do czynienia z modelem na rynek amerykański, a więc auto przystosowane jest do napięć 120 i 240 V (co przekłada się na czas ładowania - odpowiednio 8 i 3 godziny), a koszt jednorazowego „tankowania” obliczono na 80 centów. To taniej niż kubek kawy na wynos, a codzienne ładowanie Volta pochłonie mniej energii w ciągu roku niż zużywa lodówka! Wydatek na przejechanie 1 mili (1609 m) to 2 centy, w porównaniu z 12 centami, jakie ubywają z kieszeni z każdą milą pokonaną samochodem spalinowym. Roczne oszczędności oszacowano na 1500 dolarów (przy założeniu rocznego przebiegu 15000 mil), a można je jeszcze zwiększyć, jeśli Volta podłącza się do sieci w nocnej taryfie energetycznej.
Baterie samochodu składają się z 220 połączonych ogniw, zapewniających osiągi na co najmniej zadowalającym poziomie. Moc wynosi 150 KM, moment obrotowy (dostępny od razu) to 370 Nm, a przyspieszanie kończy się przy 160 km/h. Dodajmy, że zespół napędowy pracuje przy tym bezszelestnie. Przy szybkiej jeździe naszych uszu dojdzie więc niewiele dźwięków, również za sprawą solidnego wyciszenia kabiny.
Chevrolet Volt jest gotów i rwie się do jazdy, lecz najpierw należy pokonać istotną przeszkodę - GM nie ma jeszcze gdzie go produkować. Odpowiedni zakład ma dopiero powstać, dlatego linie montażowe ruszą pod koniec 2010. roku. W Europie podobny samochód być może pojawi się wcześniej i będzie opatrzony logo Opla.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl