LF-Gh (Lexus Future Grand touring Hybrid) zwiastuje następcę starzejącego się modelu GS, ewidentnie w dużo bardziej sportowej formie. Oczywiście należy się spodziewać, że produkt seryjny zostanie mocno ugrzeczniony, ale też wiadomo, iż konceptowi nie bez powodu nadano tak agresywny wygląd. Samochód, wyglądający jak skrzyżowanie obecnego Lexusa LS z BMW M5, zadebiutuje na parkiecie New York International Auto Show. Trudno oprzeć się wrażeniu, że stanie się przyciągającą spojrzenia gwiazdą tej imprezy.
Choć prototyp ma wyznaczać kierunek stylistycznego rozwoju Lexusów przyszłości, bez trudu rozpoznamy w nim członka rodziny, z której się wywodzi. W podstawowych założeniach wpisuje się w bieżącą linię modeli, tyle że przenosi znane już rozwiązania designerskie na nowy, wyższy poziom, co wyraża się np. w fantazyjnym kształcie tylnych lamp - tyleż wpadającym w oko, co niepraktycznym i z pewnością drogim w produkcji. Ale w końcu nie mamy do czynienia z Dacią... Przedstawiciele japońskiej marki twierdzą, że nadwozie zawiera elementy „twarde” i „miękkie” oraz „energiczne” i „łagodne”. W sumie otrzymujemy więc wilka przebranego częściowo za owcę i trzeba powiedzieć, że efekt może się podobać.
Jeszcze lepiej, że auto nie opija się benzyną bez umiaru. Jak bardzo LF-Gh jest oszczędny, na razie nie wiadomo i na szczegóły przyjdzie nam zapewne
poczekać do momentu oficjalnej prezentacji, ale z pewnością zamontowany w koncepcyjnym aucie system hybrydowy obniża spalanie do poziomu znanego do niedawna tylko z samochodów kompaktowych, dając równocześnie możliwość jazdy na krótkich odcinkach wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej. Nie oczekujemy, by model pokazowy i jego produkcyjny następca byli pojazdami typu plug-in, ale być może przynajmniej akumulator typu NiMH zostanie zastąpiony zestawem nowocześniejszych i wydajniejszych ogniw litowo-jonowych. Czekamy na detale i jednocześnie liczymy, że seryjny potomek LF-Gh nie będzie tylko stylistycznym cieniem widowiskowego protoplasty. Szkoda byłoby rozmienić na drobne tak atrakcyjną sylwetkę...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl