Firma będzie używać podwozi dystrybucyjnych Premium Distrution Hybrys, których ładowność wynosi 19 t. W hybrydowym, równoległym układzie napędowym (4x2) zastosowano silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 227 kW, którego parametry są uzupełniane przez elektryczną jednostkę napędową (synchroniczny silnik prądu zmiennego z magnesami trwałymi). Dysponuje ona mocą ciągłą 70 kW. Chwilowa wartość tego parametru sięga 100 kW.
Silnik elektryczny jest umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Zastosowano zautomatyzowaną przekładnię Optidriver+.
Odzyskiwana w procesie hamowania energia jest magazynowana w akumulatorze trakcyjnym wyposażonym w chłodzenie cieczowe. Jest on zbudowany z ogniw litowo-jonowych. Jego nominalne napięcie wynosi 600 V, przy zdolności zmagazynowania 1200 Wh energii. Pozwala to na pobór 120 kW mocy.
Samochód rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Po uzyskaniu prędkości około 20 km/h do pracy włącza się silnik spalinowy. Nie pracuje on zatem w zakresie, w którym zużywa najwięcej paliwa. Zmniejszanie prędkości samochodu przestawia silnik elektryczny w tryb pracy prądnicowej, a wytwarzane wtedy napięcie elektryczne jest kierowane do akumulatora trakcyjnego.
Według przedstawicieli producenta napęd spalinowo-elektryczny w Renault Premium zmniejsza zużycie paliwa o 20% (w stosunku do dieslowskiego), dzięki czemu pojazd charakteryzuje się mniejszą emisją szkodliwych składników spalin oraz hałasu (do 20 km/h pracuje wyłącznie silnik elektryczny).
Tego typu pojazdy były już testowane w warunkach normalnej eksploatacji. Przykładem jest eksploatacja Premium w firmie Colas, która używała samochód do dystrybucji kruszyw i innych materiałów budowlanych w rejonie Lyonu. Uzyskano wyniki jeszcze lepsze niż podawane przez producenta. Użytkownik deklarował, że po 10 tys. przebiegu zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku do pojazdu napędzanego wyłącznie silnikiem o zapłonie samoczynnym wyniosło 24 %.
Czekamy na kolejne zastosowanie takich pojazdów, mając świadomość, że zastosowanie hybrydowych układów napędowych, szczególnie w pojazdach miejskich przyczynia się do poprawy komfortu życia w aglomeracjach, poprzez zmniejszenie emisji hałasu i szkodliwych składników spalin.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl