Choć przedsięwzięcie ruszy na dobre pod koniec października 2010, przeprowadzono już wstępne próby, które pozwoliły określić parametry badawczych pojazdów. Po spojrzeniu na liczby łatwo dojść do przekonania, że trzeba sporego zaangażowania ideowego, by skusić się na ewentualną przesiadkę z modelu konwencjonalnego na ten z przydomkiem EV. O ile moc i przyspieszenie nie odstają od tych, do jakich się przyzwyczailiśmy, beztroskiemu podróżowaniu niespecjalnie sprzyja zasięg i prędkość maksymalna.
Wygląda to konkretnie tak: 204 KM i 8,2 s od 0 do 100 km/h kontra 160 km na jednorazowym ładowaniu „do pełna” i koniec rozpędzania po osiągnięciu 165 km/h. Widać pewien dysonans, prawda? Ponadto, uzupełnienie pojemnego na 31 kWh akumulatora ze standardowego gniazdka trwa od 8 do 10 godzin. Drepcząc w tym czasie nerwowo w miejscu, dałoby się prawdopodobnie pokonać dystans 160 km na piechotę... Nie chcemy być przesadnie złośliwi, ale takiego giganta jak GM powinno być stać na więcej. Na osłodę zapowiedziano, że procedura testowa ma pozwolić także na sprawdzenie „na żywym organizmie”, jak działa ładowanie ze źródeł trójfazowych o wysokim napięciu. Tylko gdzie ich szukać?
Cruze EV nie jest samodzielnym dziełem GM-DAT, lecz powstał we współpracy z LG Chem i LG Electronics - dostawcami, odpowiednio, akumulatorów i silnika (a także komponentów dla osławionego już Chevy’ego Volta). Co ciekawe, te same firmy kooperują także z głównym konkurentem koreańskiego Chevroleta, koncernem Hyundai-Kia, oferującym od jakiegoś czasu hybrydowe modele Elantra LPI i Forte LPI, zasilane po stronie spalinowej LPG. Zestaw baterii umieszczono w podwoziu, dzięki czemu nie cierpią względy praktyczne. Jak podaje producent, pojemność bagażnika i ilość przestrzeni pasażerskiej są takie same jak w przypadku modeli spalinowych, choć nie podano, czy to samo dotyczy ładowności. Czekamy na pierwsze rezultaty testu, a potem jak najszybciej na kolejne, czyli pojawienie się seryjnych pojazdów na drogach!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl