Odróżnienie genewskiego prototypu od widocznego tu egzemplarza seryjnego to swego rodzaju test spostrzegawczości typu „znajdź 10 szczegółów, którymi różnią się obrazki”. Poza kolorem lakieru trudno dopatrzeć się czegokolwiek istotnego, a i pod skórą - w zespole napędowym - najwyraźniej nie zaszły pomiędzy wiosną 2010 a jesienią 2011 r. żadne rewolucyjne zmiany. Najważniejsza polega prawdopodobnie na tym, że wtedy nie można było kupić hybrydowego A8, a teraz dealerzy przygotowują się do rozpoczęcia przyjmowania zamówień.
Pod maską znany już tandem: 2-litrowa, czterocylindrowa (świętokradztwo czy nieuchronny znak czasów) jednostka TFSI o mocy 211 KM, znana z wielu modeli marki spod znaku czterech pierścieni, połączona z silnikiem elektrycznym, tym razem generująca 54, a nie 45 KM. Warto to odnotować z obowiązku kronikarskiego, ale łączna moc układu napędowego wynosi tyle samo, co poprzednio - 245 KM. Również sumaryczny moment obrotowy pozostał na niezmienionym poziomie i ma wartość 480 Nm, przy czym każde z „serc” osobno generuje, odpowiednio, 350 Nm (spalinowiec) i 210 Nm (motor elektryczny).
Jak na nowoczesną hybrydę przystało, A8 ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,3 kWh i potrafi odbywać krótkie „przebieżki” z wykorzystaniem samej energii zgromadzonej tamże. Flagowa limuzyna Audi może w trybie EV rozpędzić się maksymalnie do 100 km/h, a przy stałej prędkości 60 km/h jest w stanie pokonać dystans 3 km, nim do akcji wkroczy silnik benzynowy. W tym aspekcie widać poprawę - A8 Hybrid Concept „na prądzie” nie przekraczał bariery 65 km/h, a zapału do jazdy wystarczało mu tylko na nieco ponad 2 km. Minimalnie pogorszyła się za to wartość średniego zużycia paliwa, rosnąc z 6,2 do 6,4 l/100 km (podobnie emisja dwutlenku węgla - w górę ze 144 do 148 g/km). To i tak doskonałe wyniki, jeżeli wziąć pod uwagę rozmiary „A-ósemki” i panujący w jej wnętrzu sułtański przepych.
Ponieważ jednak Audi tradycyjnie już produkuje samochody nie tylko dbające o komfort wiezionych, ale też wrażenia prowadzących, limuzyna oferuje kierowcy 3 tryby pracy napędu. Poza wspomnianym EV, przewidziano ustawienie D, oferujące optymalne połączenie silników spalinowego i elektrycznego oraz nastawiony na wywołanie szybszego bicia serca zakres S (jak sport). Na adrenalinę jak w wersji 4,2 Quattro nie ma co liczyć (podobnie ma się sprawa z wrażeniami akustycznymi), ale przecież tutaj ma być przede wszystkim oszczędnie i ekologicznie. 7,7 s jako czas potrzebny na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h powinien i tak w zupełności wystarczyć. Na ile firma z Ingolstadt wyceni przyjemność posiadania przyjaznego środowisku i tylko niewiele mniej przez to dynamicznego A8 Hybrid, jeszcze nie wiadomo. Może to i lepiej...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl