Wybierając imię dla swojego nowego dziecka, Honda zdecydowała się odświeżyć nazwę dwudrzwiowego auta, które pojawiło się w 1999. roku jako pierwsza komercyjnie sprzedawana hybryda. Wtedy sukces był umiarkowany, lecz dziś perspektywy są dużo szersze - zwłaszcza, że nowy Insight ma konkurować cenowo nie z Priusem, ale z Focusem i Golfem. Oj, będzie się działo...
Stylistycznie, auto wydaje się zapatrzone w głównego, zadomowionego już na rynku konkurenta, ale też podążą ścieżką wytyczoną przez znane już Hondy o napędzie alternatywnym - FCX Clarity z ogniwem paliwowym oraz koncepcyjną, również hybrydową CR-Z. Insight wygląda futurystycznie, chociaż na tle kosmicznego, seryjnego Civika zrobi na pewno mniejsze wrażenie, niż przy „mieszczańskich”, konserwatywnych Volkswagenach. Tak czy inaczej, już na pierwszy rzut oka widać, że to nieodrodna „córka” swojego rodzica.
Konstruując samochód, nie sięgano po żadne półśrodki. Insight został osadzony na całkowicie nowej płycie podłogowej i przykryty 5-drzwiowym nadwoziem nie zdradzającym bezpośrednich zapożyczeń z innych modeli Hondy (podczas gdy Civic IMA to po prostu tradycyjny sedan przystosowany do napędu hybrydowego), a dla uzyskania walorów praktycznych porównywalnych z konwencjonalnymi hatchbackami zespół napędowy umieszczono pod podłogą bagażnika. W ten sposób uzyskano w pełni funkcjonalny i wyróżniający się pojazd, zdolny do przewożenia w wygodnych warunkach 5 osób i wszystkiego, co będzie im niezbędne w podróży.
Honda nie zdradza jeszcze szczegółów, ale przedstawiciele koncernu twierdzą, że pod postacią modelu Insight rodzi się przystępny cenowo samochód hybrydowy. Domyślamy się, że technologia tanieje dzięki upowszechnianiu i masowej produkcji, jednak jesteśmy także pewni, iż nie obyło się bez technologicznego przełomu, pozwalającego „ciąć” koszty. Być może udało się obniżyć cenę najdroższego komponentu systemu, czyli akumulatorów, ale spekulacje pozostawiamy wróżbitom, a sami czekamy na konkrety. Wierzymy jednak, że japoński producent nie rzuca słów na wiatr i z niecierpliwością wyglądamy dalszych szczegółów!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl