Tokio zawsze było areną, na której prezentowano najdziwniejsze pomysły. Zazwyczaj zaskakujące i nowatorskie, ale kompletnie niepraktyczne. Co innego tym razem - z powodu spadku sprzedaży na wielu rynkach nie można pozwolić sobie na taką ekstrawagancję i wypada pokazać coś, co ma realną szansę pewnego dnia wyjechać na drogi. Stąd właśnie Honda przywiozła bliski produkcji egzemplarz hybrydowego CR-Z, rozwinięcie oryginalnego prototypu sprzed dwóch lat.
Zmiany w stosunku do modelu koncepcyjnego AD 2007 nie są wielkie (przynajmniej na zewnątrz), ale to akurat dobrze, ponieważ pierwowzór wpadał w oko i sprawił, że dużo się o nim mówiło. Na tyle dużo, że Honda zdecydowała się wdrożyć seryjną wersję pomimo plotek o odłożeniu projektu do szuflady w związku z pogorszeniem się sytuacji na rynku. Duchowy spadkobierca modelu CRX z lat 80. i 90. trafi więc do salonów - na początek japońskich - w lutym 2010 r. Nim to nastąpi, auto przejdzie jeszcze pewne zmiany, tym razem jednak kosmetyczne.
Po rodzinnym hatchbacku Insight, CR-Z ma stać się pierwszą hybrydą w ofercie Hondy o charakterze sportowym. Poza ogólną koncepcją napędu, trudno będzie doszukać się jakichś podobieństw między obydwoma autami - choć brak na razie oficjalnych danych, „wierzby szumią”, że producent porzuci silnik benzynowy o pojemności 1,3 l na rzecz jednostki 1,5-litrowej, a bezstopniową przekładnię CVT zastąpi bardziej sprzyjającą dynamicznej jeździe skrzynią manualną o sześciu biegach. Także motor elektryczny ma mieć więcej wigoru niż ten w rywalu Priusa.
CR-Z pokazuje, że samochody spalinowo-elektryczne powoli zadomawiają się na rynku. Zamiast tworzyć nową klasę pojazdów, własną niszę, wtapiają się w tłum obecnych już rywali zasilanych konwencjonalnie i chcą bez kompleksów podbierać im klientów. Zamiast oferować mało zgrabne nadwozie, skrywające ekologiczne technologie, zaczynają wykorzystywać swoje walory środowiskowo-ekonomiczne jedynie jako wartość dodaną do atrakcyjnego wyglądu. Drżyj, Volkswagenie Scirocco!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl