Skydeck, pomimo stosunkowo „kosmicznego” wyglądu, należy do tej drugiej kategorii i, jak wieść gminna niesie, stanowi zapowiedź Hondy FR-V przyszłości. Na pokładzie elektryczno-spalinowego auta może podróżować sześć osób w układzie 2+2+2, czyli po parze w każdym z trzech rzędów siedzeń. Trzeci z nich można złożyć, a drugi regulować wzdłużnie kosztem miejsca na nogi lub pojemności bagażnika. Same fotele zaś wykonano z lekkich materiałów i zamontowano w taki sposób, że sprawiają wrażenie zawieszonych w powietrzu. Fakt, że auto jest „za pan brat” ze środowiskiem naturalnym, podkreślono poprzez dodanie licznych elementów w kolorze delikatnej zieleni, w tym zabarwionych szyb. Ciekawi jesteśmy, czy oprócz wyglądu oferują one coś więcej, np. izolację przed nadmiernym nagrzewaniem wnętrza, czy też stanowią zwykły bajer. Wątpliwości nie budzą natomiast drzwi - przednia para unosi się do góry i do przodu jak w Lamborghini, co na pewno nie służy względom praktycznym, a jedynie efektownej prezencji.
Spośród innowacji, które mamy szansę ujrzeć w seryjnych samochodach jutra, warto wymienić umieszczone wysoko na słupkach kamery zastępujące lusterka boczne oraz deskę rozdzielczą ograniczoną do instrumentarium dostępnego kierowcy.
Akumulatory i inne dodatkowe komponenty zamontowano w koncepcyjnym pojeździe inaczej niż w większości hybryd - nie pod podłogą ani za tylną kanapą, lecz wewnątrz tunelu środkowego. Takie rozwiązanie sprzyja obniżeniu środka ciężkości oraz lepszemu zagospodarowaniu przestrzeni pasażerskiej. Obydwa te czynniki mają niebagatelne znaczenie dla samochodu z nadwoziem typu van. Wprawdzie niewielu będzie oczekiwać po nim pokonywania zakrętów w stylu auta sportowego czystej krwi, ale po pierwsze Honda od zawsze ma w sobie „pierwiastek szybkości”, a po drugie stabilność podczas dynamicznej jazdy jest kluczowa przy podwyższonej i masywnej karoserii. Ilość miejsca w środku to natomiast kwestia absolutnie kluczowa - po to buduje się vany, by oferowały jej jak najwięcej.
Honda Skydeck to samochód, który na pewno nie czeka na skinienie rady nadzorczej, kierujące ją do produkcji. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć ją na żywo, może nie mieć już okazji, bo po tokijskim salonie czeka ją niepewny los - albo zajmie miejsce w fabrycznym muzeum (swoją drogą, to niezłe - auto przyszłości jako zbierający kurz eksponat...), albo trafi w ciemny kąt jakiegoś magazynu, gdzie popadnie w zapomnienie. Tak czy inaczej, wykorzystane przy jej tworzeniu rozwiązania praktyczne i stylistyczne staną się na pewno inspiracją dla przyszłych generacji aut japońskiej firmy. Wystarczy tylko poczekać.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl