Z zewnątrz auto przypomina swojego rywala spod znaku Toyoty, ale tylko ogólnym zarysem nadwozia, typowym dla dedykowanych hybryd w ogóle. Stylizacyjne szczegóły są ewidentnie w stylu Hondy, dzięki czemu Insight upodabnia się raczej do starszej „siostry”, czyli wyposażonej w wodorowe ogniwo paliwowe FCX Clarity. Samochodem może podróżować pięć osób, za tylną kanapą powinien bez trudu zmieścić się zaś ich bagaż.
Pod maską pracuje niewielki, 88-konny silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, wspomagany przez 13-konny motor elektryczny. W sumie, wbrew matematyce, osiągają 98 KM i moment obrotowy o wartości 167 Nm. Oczywistością wydają się systemy start-stop (wyłączanie silnika podczas postoju) i odzyskiwania energii kinetycznej podczas zwalniania i hamowania, tutaj nazwany IPU (Intelligent Power Unit). Nie byłoby też nowoczesnej hybrydy bez elektronicznych układów wspomagających oszczędną jazdę. Honda nazwała swój Ecological Drive Assist System (dla przyjaciół Eco Assist) i wyposażyła go w szereg funkcji, takich jak:
- tryb ECON, który optymalizuje działanie bezstopniowej skrzyni biegów, silnika i układu jezdnego pod kątem jak najniższego zużycia paliwa;
- zmienny kolor podświetlania prędkościomierza, informujący kierowcę o tym, czy jedzie ekonomicznie czy nie;
- system obliczający chwilowe i ogólne zużycie paliwa, sygnalizujący ikoną w kształcie listka przyznanie „zielonych punktów”.
Nowością, przynajmniej dla jednostki czterocylindrowej, jest możliwość odłączania części cylindrów podczas zwalniania (toczenia się na biegu). Wszystko to owocuje apetytem na paliwo porównywalnym z samochodem o dwie klasy mniejszym. Mimo to, jak podaje producent, Insight legitymuje się spalaniem na poziomie 5,5-5,9 l/100 km, czyli wyższym niż nowa generacja zadomowionego na rynku pioniera.
Tak przynajmniej wygląda to na papierze, a na wartości uzyskane w warunkach codziennej eksploatacji musimy jeszcze poczekać. Honda ma jednak inny atut - twierdzi, że dzięki obniżeniu kosztów produkcji będzie w stanie zaproponować klientom nieznany dotąd wymiar przystępności. Nowy model będzie tańszy niż znany już Civic Hybrid, będący adaptacją wersji spalinowej i kosztujący w USA 23650 dolarów, wobec cen Priusa zawierających się w przedziale 22000-24270 dolarów.
Odpowiednio wyceniony Insight może sporo namieszać, zwłaszcza że jego wygląd (bez względu na jednobryłowe, „kroplopodobne” nadwozie) obiecuje znacznie ciekawsze doznania z jazdy niż konserwatywny - pomimo całej swej nowoczesności - Prius. Wybór pomiędzy jednym a drugim to w dużej mierze kwestia gustu, najważniejsze jednak, że wreszcie ten wybór nie sprowadza się do koloru nadwozia jednego modelu.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl