Nowy samochód ma stanowić kartę wstępu do hybrydowego klubu Hondy, ponieważ będzie najtańszym modelem w gamie pojazdów używających benzyny i elektronów, natomiast pod względem technologicznym obędzie się bez rewolucji. Pod maskę Jazza trafi zespół napędowy przeszczepiony bez znieczulenia z większego Insighta - benzynowa jednostka o pojemności 1,3 l, bezstopniowa skrzynia biegów CVT oraz upakowany pomiędzy nimi motor elektryczny, który wspomaga tłokowego pobratymca w chwilach wzmożonego zapotrzebowania na „power”. Szczegółowe dane pojawią się później, tuż przed publicznym odsłonięciem lub zaraz po nim.
Odróżnienie wersji hybrydowej od konwencjonalnej to zadanie z gatunku „wytęż wzrok”. Wprawne oko zauważy jednak nowy zderzak, lekko przemodelowane klosze reflektorów i lamp tylnych, zmienioną, „kryształową” osłonę chłodnicy oraz panoramiczny szklany dach. Najważniejsza różnica ma być jednak widoczna dopiero po zajrzeniu w cennik, który na rodzimym rynku japońskim będzie otwierać kwota 1,59 mln jenów, podczas gdy większy Insight kosztuje od 1,89 do 2,1 mln jenów.
Wprowadzając model Jazz, Honda zamierza dać prztyczka w nos Toyocie, która wprawdzie pozostaje liderem pod względem liczby oferowanych samochodów spalinowo-elektrycznych, ale w tej klasie nie ma na razie żadnego przedstawiciela.
Nie chcemy czepiać się samochodu, którego właściwie jeszcze nie ma, ale czy nie lepiej było zacząć od bardziej paliwożernych modeli z gamy? Rozumiemy ideę wprowadzenia na rynek „hybrydy dla początkujących”, ale auto tej wielkości chyba nie jest pierwszym w kolejce oczekujących do natychmiastowego obniżenia apetytu na paliwo. Cena w stosunku do wersji o napędzie tradycyjnym może okazać się zaporowa, bo trudno powiedzieć, czy oprócz pasjonatów kupujących hybrydy dla „lansu” ktoś zdecyduje się na wyłożenie większej sumy na auto tylko trochę oszczędniejsze. Z przedstawionych zdjęć wynika jednakże, że Jazz jest bardzo „zielony” i niech to będzie koronny argument przemawiający za udaniem się do salonu. Byle do jesieni!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl