Historia sukcesu zaczęła się w 1997 r., kiedy na rynek (początkowo lokalny) trafiła pierwsza generacja Priusa. Samochód zapisał się w annałach jako pionier masowej produkcji hybryd i choć sam był modelem mocno niszowym, utorował drogę dwu następcom, którzy wprowadzili technologię spalinowo-elektryczną do głównego nurtu motoryzacji i doczekali się wielu naśladowców. Dziś każdy szanujący się producent oferuje własne auta z podwójnym napędem, ale Japończycy nie ustępują i ciągle pozostają o krok przed konkurentami. W porównaniu z niektórymi rywalami jest to wręcz krok wykonany w siedmiomilowych butach!
Dyskontowanie własnego sukcesu zaczęło się od poszerzenia oferty o hybrydowe wersje modeli Camry i Highlander, później zaś przyszedł czas na „przeszczepienie” techniki spalinowo-elektrycznej do aut ze znakiem Lexusa na masce. Jak to zwykle bywa, na „pierwszy ogień” poszedł okręt flagowy marki, czyli luksusowy, naszpikowany elektroniką LS600h, po nim zaś szybko pojawiły się kolejne - RX450h (SUV), HS250h (dedykowana hybryda wyłącznie na rynek amerykański) i kompaktowy CT200h (również niedostępny w wersji z napędem konwencjonalnym).
Równolegle gamę rozbudowywała sama Toyota, wytaczając kolejno Aurisa HSD (Hybrid Synergy Drive), Yarisa HSD (na razie koncepcyjnego) oraz rodzeństwo dla Priusa - wersję van (oznaczoną V lub +, zależnie od rynku) oraz zapowiadając kolejne warianty: mniejszy, młodzieżowy (Prius C) i jeszcze oszczędniejszy (plug-in).
Co ciekawe, będąc pionierem i liderem w dziedzinie hybrydyzacji samochodów, Toyota ostrożnie podchodzi do zagadnienia całkowitej elektryfikacji, a przecież łączenie silników tłokowych z elektrycznymi to prosta ku temu droga. Być może, pomimo panującego powszechnie „szału” na auta z akumulatorami zamiast zbiorników paliwa, Japończycy mają własne cele i wolą systematycznie, metodycznie do nich dążyć niż zachłystywać się nie do końca sprawdzonymi rozwiązaniami. Czy trzymają asa w rękawie - pokaże przyszłość, tymczasem gratulujemy rekordu i życzymy szybkiego pobicia go. Niewykluczone, że szybko usłyszymy o kolejnym milionie hybryd Toyoty, w końcu wcale nie tak dawno przekroczono granicę 2 mln wyprodukowanych egzemplarzy (w sierpniu 2009 r.), a już świętujemy powstanie kolejnego „tysiąca tysięcy”. Będzie się działo!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl