Pojazd z pokazową technologią wyznacza przyszłość modułowego systemu konstrukcji napędu hybrydowego marki Mercedes-Benz. Vision S 500 plug-in HYBRID jest w stanie przejechać do 30 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, czyli bez emitowania spalin. Dzięki wydajnemu napędowi i akumulatorowo-elektrycznej eksploatacji, limuzyna osiąga potwierdzone testami zużycie paliwa, wynoszące tylko 3,2 litra benzyny na 100 kilometrów. Poprzez emisję CO2, wynoszącą tylko 74 gramy na kilometr w teście NEFZ (Neuer Europäischer Fahrzyklus -„nowego europejskiego cyklu jazdy”) koncepcyjny samochód - dziecko konstruktorów z Sindelfingen, demonstruje perspektywy rozwojowe przyszłych generacji Klasy S. Osiągnięcie tak znakomitych wskaźników było możliwe dzięki połączeniu w pojeździe hybrydowym napędu plug-in z rozwiązaniami BlueEFFICIENCY. Jednocześnie Vision S 500 plug-in HYBRID demonstruje typowe dla Klasy S walory: maksymalny komfort, przykładowy zakres bezpieczeństwa i gwarantującą suwerenność moc silnika. Napęd koncepcyjnego samochodu obejmuje trzy podstawowe komponenty: mocny silnik benzynowy V6 z wtryskiem bezpośrednim następnej generacji, moduł hybrydowy o mocy ok. 44 kW / 60 KM oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności powyżej 10 kWh, który można ładować na stacjach ładowania. Limuzyna Vision S 500 plug-in HYBRID przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5,5 sekundy.
Samochód Vision S 500 plug-in HYBRID to nowy kamień milowy na naszej drodze do mobilności bez emisji spalin. Luksusowa i zarazem bezpieczna Klasa S, oferująca sportowe osiągi, a przy tym zużywająca mniej paliwa niż obecne samochody małolitrażowe wskazuje, że również w naszych topowych modelach można połączyć fascynację motoryzacją z odpowiedzialnym podejściem do ochrony środowiska naturalnego.
dr Dieter Zetsche, prezes zarządu koncernu Daimler AG i szef segmentu Mercedes-Benz Cars
Elektryczne komponenty napędu limuzyny Vision S 500 plug-in HYBRID potwierdzają wszechstronność inteligentnego, modułowego systemu Mercedes-Benz. Po względem konstrukcyjnym trzykrotnie mocniejszy moduł hybrydowy jedynie nieznacznie różni się od kompaktowego, płaskiego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, stosowanego w S 400 HYBRID.
Dlatego też można go łatwo zintegrować z obudową siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC. W wersji koncepcyjnej tego modelu zachowana została przestronność wnętrza, nie odbiegająca od S 400 HYBRID.
Przyszłe generacje tego modelu będą budowane według analogicznej architektury systemowej.
Vision S 500 plug-in HYBRID: kompaktowa architektura w pełni hybrydowego systemu
Ekstremalnie kompaktowy akumulator litowo-jonowy o wydajności 0,9 kWh, stosowany w S 400 HYBRID, mieści się w komorze silnika, natomiast znacznie mocniejszy akumulator litowo-jonowy - o pojemności ponad 10 kWh w S 500 plug-in HYBRID wymaga więcej miejsca. Źródło prądu umieszczono w bagażniku, za tylnym oparciem. Umieszczenie akumulatora nad osią tylną wiąże się z decydującymi zaletami: zrównoważeniem środka ciężkości pojazdu i zapewnieniem pojemności zbiornika paliwa, odpowiedniej do pokonywania długich tras. Ponadto bezpieczne położenie montażowe gwarantuje optymalną ochronę w razie zderzenia.
Zgodnie z zasadą konstrukcji modułowej zespół napędowy Vision S 500 plug-in HYBRID ma identyczną budowę, jak w S 400 HYBRID. Właściwą dla tego systemu cechą jest dodatkowe sprzęgło, wbudowane między silnikiem spalinowym, a elektrycznym. W trakcie jazdy z napędem czysto elektrycznym rozłącza ono obie jednostki napędowe tak, że w trybie napędu elektrycznego zapewniona jest najwyższa wydajność. Sprzęgło to nie wymaga dodatkowego miejsca na montaż, ponieważ jest całkowicie zintegrowane w obudowie przekładni hydrokinetycznej.
Do osiągnięcia dojrzałości seryjnej jest jeszcze spory kawałek przed nami, jednak nasi inżynierowie usilnie pracują nad konieczną integracją elementów i badają dostosowanie poszczególnych komponentów do twardych warunków codziennej eksploatacji w luksusowej limuzynie, w pełni zdolnej do pokonywania długich tras. Mamy w ręku wszystkie kluczowe technologie, umożliwiające zbudowanie samochodu marzeń i przewiduję ich zastosowanie w następnej generacji Klasy S. Teraz chodzi o to, aby równolegle z naszymi pracami rozwojowymi postępował rozwój szerokiej infrastruktury, w celu całkowitego wykorzystania potencjałów tej innowacyjnej koncepcji napędu.
dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe w segmencie Mercedes-Benz Cars
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl