Wydaje się, że niewiele. Moc nadal pochodzi ze 136-konnego silnika elektrycznego (moc ciągła wynosi 95 KM), który stanowi podstawowe narzędzie wprawiające auto w ruch. Pierwsze 100 km po naładowaniu do pełna akumulatorów pokonuje się bez użycia benzyny, a więc i bez żadnej emisji. Następnie uruchamia się turbodoładowany, trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1 l i mocy 68 KM, który przy niższych prędkościach (do 60 km/h) wytwarzaną przez siebie (za pośrednictwem generatora) energię posyła do ogniw litowo-jonowych (tryb hybrydy seryjnej), skąd czerpie ją jednostka na prąd, a przy wyższych (ponad 60 km/h) napędza bezpośrednio przednie koła, odciążając elektryczny motor (hybryda równoległa). Wszelkie nadwyżki energii powstające w trybie równoległym wędrują do akumulatorów albo na bieżąco zasilają urządzenia pokładowe.
Całkowity zasięg B-klasy E-CELL Plus wynosi ok. 600 km, ale możliwość ładowania baterii z gniazdka w garażu oznacza, że benzyny w zbiorniku może wystarczyć na dużo większy dystans. Doskonale wypada średnia emisja dwutlenku węgla. Według obliczeń producenta zakładających, że przez większość czasu auto będzie korzystać z elektronów, a nie oktanów, wynosi ona zaledwie 32 g/km.
Osiągi bardziej elektrycznej niż spalinowej hybrydy Mercedesa są w sam raz na potrzeby auta rodzinnego, ale nic ponadto. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h mocno zelektryfikowana klasa B potrzebuje ok. 11 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. To akurat tyle, by podróżować polską autostradą bez narażania się na „wysuszenie” ani sfilmowanie z nieoznakowanego radiowozu - wszak limit wynosi 140 km/h, ale zapowiedziano oficjalnie, że można bezkarnie go przekraczać o 10 km/h. Krzepiące, o ile ma się w pobliżu jakiś kawałek autostrady i paręnaście złotych „na zbyciu”. Co ciekawe, osiągi są identyczne zarówno w trybie jazdy czysto elektrycznej, jak i ze spalinowym wspomaganiem.
Nową generację klasy B konstruowano od początku tak, by możliwe było montowanie w tym modelu alternatywnych źródeł napędu. Akumulator i zbiornik benzyny umieszczono w specjalnej przestrzeni pod podłogą kabiny pasażerskiej, zwanej przez producenta Energy Space. W innych wariantach w tym miejscu znajdzie się zbiornik wodoru (F-CELL) lub sprężonego gazu ziemnego (NGT). Byłoby miło, gdyby powstał również wariant LGT (napędzany gazem skroplonym), a najlepiej połączenie hybrydy typu plug-in (jak tu opisywana) z zasilaniem gazowym. Póki co, poczekajmy jednak na rynkową premierę seryjnej odmiany E-CELL Plus, która ma nastąpić prędzej niż później, ale kiedy dokładnie - jeszcze nie ujawniono.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl