Concept BlueZero przedstawiono pierwotnie w trzech nisko- lub całkowicie bezemisyjnych wersjach: elektrycznej (E-Cell), hybrydowej typu plug-in (E-Cell Plus) i wodorowej, wyposażonej w ogniwo paliwowe, a więc de facto też elektrycznej (F-Cell). Minęło 9 miesięcy i jeden z tych „trzech budrysów” powraca. Mowa o najmniej „czystym”, za to najłatwiejszym do wprowadzenia dziś na rynek wariancie - z silnikiem elektrycznym i małym motorkiem spalinowym, który nie napędza auta, lecz ładuje akumulatory jak pokładowy generator.
Jednostka benzynowa to turbodoładowany 3-cylindrowiec o pojemności 1 l i mocy 68 KM. Przez pierwsze 100 km jazdy z pełnymi bateriami (litowo-jonowymi, ma się rozumieć) nie włącza się do akcji, a jeżeli samochód jest regularnie podłączany do gniazdka i używany na krótkich, miejskich dystansach, w ogóle nie ma wiele do roboty. Jego zadaniem jest wydłużanie zasięgu w dłuższych trasach do nawet 600 km. Podróż ta nie powinna się kierowcy i pasażerom zbytnio dłużyć - E-Cell Plus osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 150 km/h, a jego elektryczne „serce” pompuje z siebie moc 136 KM i moment obrotowy o wartości 320 Nm. Jeżeli te liczby niewiele mówią, podeprzyjmy je jeszcze jedną, dającą lepsze wyobrażenie o realnych możliwościach auta.
Ta liczba to 11 i określa ona liczbę sekund potrzebnych na rozpędzenie od 0 do 100 km/h. Jak na pojazd wielkości minivana to więcej niż przyzwoicie.
Napędzany na przednią oś hybrydowy Mercedes z wtyczką potrzebuje zaledwie 30 minut na ładowanie akumulatorów wystarczające na pokonanie 50 km. Z jednym „ale” - aby było to możliwe, musi być podłączony do trójfazowego gniazdka o mocy 20 kW. „Tankowanie do pełna” z takiego źródła trwa niespełna godzinę (ogniwa mieszczą 18 kWh energii), natomiast napełnianie w domu, gdzie do dyspozycji jest zazwyczaj moc ok. 3,3 kW, pochłania ok. 6 godzin. Ponieważ jednak każdy prywatny samochód „nocuje” przynajmniej tyle, a często nawet dłużej, czas nie powinien stanowić przeszkody. Zwłaszcza, że w sytuacji awaryjnej zawsze można po prostu nalać benzyny i pojechać, emitując średnio zaledwie 32 g CO2 na kilometr.
Co najważniejsze, BlueZero E-Cell Plus zostanie pokazany we Frankfurcie bez swoich braci dlatego, że zapowiada wersję seryjną. Nie wiemy jeszcze, czy chodzi o zupełnie nowy model czy o przyjazną środowisku odmianę następnej generacji B-klasy, ani też kiedy samochód pojawi się w salonach, ale cieszy, że na rynku hybryd typu plug-in zaczyna się „zagęszczać”. Konkurencja zawsze sprawia, że nowa technologia tanieje, a przecież żeby przekonać kierowców do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, atrakcyjne ceny są niezbędne. Czekamy na kolejnych przedstawicieli nowego gatunku!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl