Godzenie osiągów z niską uciążliwością dla środowiska to nie tylko wymóg naszych czasów, ale, jak się wydaje, także moda. Wystawcy biorący udział w tuningowych targach SEMA wyczuli ją i przedstawili kilka samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi, nie zapominając przy tym o podstawowych założeniach imprezy - ma być szybko i widowiskowo! Dlatego właśnie Nissan Altima - w wydaniu seryjnym raczej nudnawe auto - pokazany w światowej stolicy hazardu jest bardzo „charakterny”.
Hot Rod Hybrid to nie tylko sztuka dla sztuki - takie samochody mają już niedługo zacząć rywalizować w specjalnie utworzonej klasie pojazdów elektrycznych i hybrydowych w zawodach z cyklu Redline Time Attack Series. Pomysł wydaje nam się pierwszorzędny, w końcu nie ma lepszego poligonu doświadczalnego i promocji dla nowych technologii niż tor wyścigowy.
Zobaczmy więc, co zamierza przetestować i zareklamować Nissan. Pod maską jego hybrydy pracuje 2,5-litrowy czterocylindrowiec zasilany E85 (85% etanolu, 15% benzyny) z elektryczną sprężarką, wspierany przez motor „na prąd”. Ten specyficzny tandem generuje 440 KM i pozwala Altimie pokonać ¼ mili w 12,9 s. Po takim czasie samochód jest już rozpędzony do 175 km/h. Nieźle, prawda? Co ciekawe, samochód nie ma ani ręcznej, ani nawet tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów - zamontowano w nim elektronicznie sterowaną, bezstopniową przekładnię CVT.
Na zespole napędowym jednak nie kończą się modyfikacje ukierunkowane na łagodne obchodzenie się z przyrodą. We wnętrzu znajdziemy fotele Sparco ECO 2009 (wykonane z surowców wtórnych), na dachu panele słoneczne, na nadwoziu „zielone” wzory (same w sobie nic nie robią, ale podpowiadają, kto zacz), koła zaś obuto w opony o oporach toczenia zmniejszonych w celu ograniczenia zużycia paliwa. W bagażniku spoczywa „bateryjka”, gromadząca energię odzyskaną podczas hamowania (tej podczas wyścigu powinno być sporo) i generowaną przez ogniwa dachowe.
Nissan Altima Hot Rod Hybrid stanowi kolejny dowód na powstawanie pewnego trendu. Producenci samochodów nie budują już prototypów po to, żeby za wszelką cenę pokazać swoje technologiczne możliwości, nawet jeśli brak dla nich jakiegokolwiek praktycznego zastosowania. Dziś „wyścig zbrojeń” służy znalezieniu jak najwydajniejszych metod napędzania aut bez użycia ropy naftowej i jej pochodnych. Przy okazji okazuje się, że motoryzacja przyszłości nie będzie musiała rezygnować z adrenaliny i zapachu spalonej gumy. To bardzo dobra wiadomość!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl