Raczej nie. Każdy kolejny samochód z herbem Stuttgartu wkomponowanym w logo nadal będzie szybszy, zwinniejszy i bardziej „wfotelwgniatający” niż poprzedni, tyle że przy tym mniej paliwożerny. Porsche będzie stopniowo stawać się wilkiem w owczej skórze, który mruczy zamiast ryczeć, ale nadal potrafi pokazać pazurki. Nie inaczej rzecz ma się z hybrydową Panamerą - potencjał do zawstydzania innych użytkowników dróg swoimi umiejętnościami ma nadal ogromny, jedynie apetyt na benzynę jej zmalał.
Pod maską pracuje, niedostępny w innych wersjach auta, krzepki 3-litrowy V6 z mechanicznym doładowaniem, osiągający „w pojedynkę” 333 KM. Uzupełnia go elektryczna jednostka (spełniająca także rolę generatora podczas hamowania) osiągająca 46 KM, które sumują się z „kucykami” generowanymi przez silnik spalinowy, dając łącznie 379 KM - zdecydowanie więcej, niż realnie potrzeba, ale miło wiedzieć, że ma się zapas. Dzieła dopełnia akumulator typu NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowy), zapewniający bezemisyjny zasięg do 2 km przy prędkości nieprzekraczającej 85 km/h. Całość współgra za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu Tiptronic S.
Osiągi hybrydowej Panamery bez trudu zamkną usta wieszczom końca Porsche. Czterodrzwiowe Gran Turismo rozpędza się od startu z miejsca do 100 km/h w 6 s i przyspiesza bez zadyszki do momentu osiągnięcia 270 km/h. Podczas jazdy autostradowej zestałymi prędkościami do 165 km/h, benzynowa V-szóstka jest okresowo odłączana dla zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo oraz emisji dwutlenku węgla. W efekcie, średnie spalanie ma wynosić, według danych fabrycznych, jedynie 7,1 l/100 km, a z wydechu ulatywać 167 g CO2 na kilometr. Kto chciał zawsze mieć w garażu Porsche, ale wysoka świadomość ekologiczna nie pozwalała mu na to, może z czystym sumieniem myśleć o limuzynie z Zuffenhausen. Sprzedaż na rodzimym rynku niemieckim startuje w czerwcu 2011, a ceny zaczynają się od, bagatela, 106185 euro. To drożej niż wszystkie modele z wyjątkiem „topowego” Turbo, ale przecież nikt nie powiedział, że oszczędzanie nie wymaga pewnych poświęceń.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl