Gatunku zwanego niegdyś kombi właściwie już nie ma. Nie wierzycie? Wystarczy się rozejrzeć – wszędzie sports tourery, touring sporty i inne active czy grand toury. Na szczytach samochodowej hierarchii reaktywuje się natomiast wymarłą kategorię shooting brake, co oznacza tyle, że można kupić Mercedesa z dużym bagażnikiem, nie służącym jednak bynajmniej do transportu pralki, ale kijów golfowych lub sprzętu na piknik/polowanie/ryby (niepotrzebne skreślić). A skoro poczciwy kombiak awansował społecznie i z wołka roboczego stał się wytwornym środkiem transportu dla możnych tego świata, to czemu nie miałoby takiego do oferty wprowadzić nawet Porsche? Decyzje jeszcze nie zapadły, ale firma, która dała ludzkości model 911, rozważa taki krok. Oczywiście w formie modnej, oszczędnej i ekologicznej hybrydy typu plug-in.
Na razie wiadomo tyle, że Panamera Sport Turismo ma wyznaczać kierunek rozwoju stylistyki przyszłych modeli Porsche. Jak na nasz gust, ona jest bardzo słuszna, ta koncepcja, a w dodatku przedstawiony w Paryżu concept car prezentuje się bardziej atrakcyjnie niż „klasyczna” Panamera. Ma również wydajniejszy spalinowo-elektryczny układ napędowy, z możliwością naładowania akumulatora z gniazdka i przejechania do 30 km (z prędkością nieprzekraczającą 130 km/h) w trybie EV, bez użycia kropli złowrogiej, podstępnie niszczycielskiej, wywrotowej benzyny, ale też bez towarzyszenia rasowego dźwięku dobiegającego z chromowanych „głośników” umieszczonych w tylnym zderzaku. Ale niestety czasy są takie, że nie można mieć Porsche i używać go jak Porsche...
Pocieszający jest fakt, że po wyczerpaniu zapasów zgromadzonych w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 9,4 kWh do akcji wkracza 333-konna, benzynowa V-szóstka o pojemności 3 l, która wespół z 95-konnym motorem elektrycznym (łączna moc 416 KM) zapewnia autu atomowe osiągi (0-100 km/h w czasie poniżej 6 s) okraszone odpowiednio soczystym brzmieniem. Gdy kelner przyniesie rachunek za te frykasy, kierowca nie będzie musiał rwać włosów z głowy, bowiem Panamera Sport Turismo ma potrzebować jedynie 3,5 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 82 gramy dwutlenku węgla na kilometr. O ile oczywiście będzie się regularnie podłączać samochód do źródła energii elektrycznej, by jak najwięcej jeździł po cichu i ekologicznie. Tylko czy po to kupuje się Porsche?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl