Trudno nie odnieść wrażenia, że Leon Twin Drive to taki odgrzewany kotlet. Kilka miesięcy temu macierzysta firma z Wolfsburga pokazała już podobny koncept pod własną marką i nawet „ekologiczny” przydomek był taki sam! Jeżeli Seat zamierza przyklejać własne znaczki do „pożyczonych” w ramach koncernu aut (patrz Seat Exeo, klon poprzedniego Audi A4), trudno mu będzie wyjść z dołka, do którego wpadł. Przyjrzyjmy się jednak najnowszemu „zielonemu” modelowi.
Leon Twin Drive Ecomotive to nowicjusz w coraz liczniejszych szeregach aut typu plug-in. W zasadzie jest więc hybrydą, bo ma silnik spalinowy i motor elektryczny, ale ten pierwszy to tylko pokładowy „agregat prądotwórczy”, służący do zasilania cichego i przyjaznego środowisku kolegi, gdy temu zabraknie energii skumulowanej w akumulatorach, naturalnie litowo-jonowych. Prototyp może pokonywać „miejskie” przebiegi (50 kilometrów) bez użycia konwencjonalnego napędu, przy maksymalnej prędkości 100 km/h. Na poruszanie się w obrębie aglomeracji powinno w zupełności wystarczyć, ważniejsze jest natomiast to, że silniki elektryczne wytwarzają wysokie, dostępne od razu, momenty obrotowe, co przy częstym ruszaniu i zatrzymywaniu przydaje się bardziej niż wysoka moc.
Seat traktuje swoje nowe dziecko bardzo poważnie. Prezentacji dokonano w obecności przedstawicieli hiszpańskich władz i z udziałem szefów firmy, zapowiadając przy okazji, że egzemplarze seryjne (o lepszych parametrach) wyjadą na drogi w roku 2014. Technologia Twin Drive nie jest też ostatecznym celem dla producenta z Półwyspu Iberyjskiego, stanowi raczej rozwiązanie przejściowe na drodze do samochodów karmionych wyłącznie elektronami. Musimy jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nim dane nam będzie jeździć nimi na co dzień, minie jeszcze ładnych parę lat. Przeszkodą nie są już nawet mało wydajne akumulatory, a raczej nie dość efektywne sposoby ich ładowania i brak sieci stacji.
Z jednej strony szkoda, że nie możemy „od ręki” przesiąść się na zupełnie czyste auta, ale gdyby wszystko można wynaleźć od razu, już dawno latalibyśmy zamiast jeździć, a postęp by w ogóle nie istniał. Poczekamy cierpliwie na elektryczne samochody, trapi nas raczej coś innego: żal będzie rozstawać się z rasowym brzmieniem silników...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl