Niestety, niekoniecznie. Po pierwsze, obecny Leon czasy świetności ma już raczej za sobą i znajduje się u schyłku swej rynkowej egzystencji, zaś po drugie technologia w nim zastosowana nie jest gotowa do wykorzystania na masową skalę. Gdy świat ujrzał pierwszego hybrydowego Seata w styczniu 2009 r., mówiło się o rozpoczęciu sprzedaży w 2014 r., teraz datę komercyjnego debiutu przesunięto jeszcze o rok w przyszłość. Czy ten termin zostanie dotrzymany, dopiero się okaże, natomiast pewne jest, że seryjny Leon „z wtyczką” będzie już modelem kolejnej generacji. Prototyp sugeruje jednak, czego możemy oczekiwać od strony technicznej.
W tej kwestii trzeba przyznać, że samochód robi dobre wrażenie i ma szansę uzyskać wysoką pozycję w rodzącym się segmencie hybryd typu plug-in. Po naładowaniu akumulatora, Leon TwinDrive może pokonać 52 km z prędkością nie wyższą niż 120 km/h, natomiast później uruchamia się jednostka spalinowa, której zadaniem jest generowanie energii do dalszego zasilania silnika elektrycznego w czasie rzeczywistym. Jak obliczono, średnie zużycie paliwa - pod warunkiem regularnego uzupełniania zasobów w bateriach - wynosi zaledwie 1,7 l/100 km, jednak do tego należy dodać jeszcze 18,5 kWh energii elektrycznej. Poziom emisji dwutlenku węgla (39 g/km) również budzi uznanie, choć oczywiście nie uwzględniono tu produkcji prądu „tankowanego” z gniazdka. Gdy do akcji wkroczy już benzynowiec, prędkość maksymalna wzrasta do 170 km/h.
Wygląda na to, że Seat myśli poważnie o hybrydyzacji i elektryfikacji swoich modeli, czego wyrazem jest także prototypowa Altea XL Electric Ecomotive, zasilana wyłącznie z baterii. Szkoda, że Hiszpanie nie wykorzystali okazji, jaką była prezentacja obydwu modeli, do pokazania wizji stylistyki ich przyszłych seryjnych odpowiedników, jednak auta mają już wkrótce trafić na intensywne testy do madryckich i katalońskich instytucji rządowych, dlatego producent postawił na sprawdzone rozwiązania. My zaś, czyli zwykli nabywcy samochodów, musimy póki co uzbroić się w cierpliwość i poczekać na oszczędnego i ekologicznego Leona przynajmniej do 2015 r. Chyba warto!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl