Po pierwsze, nowe wcielenie „świstaka” z wtyczką bazuje na kolejnej, najnowszej generacji tego popularnego i lubianego modelu. Musisz, Drogi Czytelniku, uwierzyć nam na słowo, choć zdajemy sobie sprawę, że obecne wcielenie wygląda niemal identycznie jak poprzednik. Uznano widocznie - i nie bez racji - że zwyciężającej drużyny się nie zmienia i zastosowano ewolucję zamiast rewolucji. Cóż, Volkswagen od prawie 40 lat z powodzeniem stosuje taką taktykę wobec Golfa i niezmiennie odnosi sukcesy, więc może w tym szaleństwie jest metoda. Ale do rzeczy.
Informacje techniczne dotyczące zespołu napędowego są niestety bardzo ograniczone. Wiadomo tylko, że po odłączeniu od gniazdka elektrycznego auto jest w stanie pokonać ok. 30 km na samej tylko energii zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym, ulokowanym pod podłogą bagażnika (na czym z pewnością zyskuje rozkład mas pomiędzy osiami, z reguły niekorzystny w autach przednionapędowych). Kiedy to źródło się wyczerpie, a jazdę trzeba kontynuować, uruchamia się uśpiony do tej pory niewielki silnik spalinowy, który na bieżąco doładowuje ogniwa, aby jednostka napędzana elektronami mogła dalej działać. Szczegółów nie znamy, ale pierwowzór z 2009 r. miał 73-konny motor na prąd i benzynowy „agregat” o pojemności zaledwie 660 cm3, więc w najnowszym wcieleniu można spodziewać się podobnych rozwiązań.
Auto, oprócz mieszanego, spalinowo-elektrycznego (a może już elektryczno-spalinowego?) napędu wyróżnia się kilkoma akcentami na zewnątrz i w kabinie pasażerskiej. Swift EV Hybrid otrzymał nowe reflektory przednie i lampy tylne - choć o takim samym obrysie, jak te w konwencjonalnie zasilanych egzemplarzach seryjnych - oraz aerodynamiczne, zmniejszające opory w czasie jazdy felgi w kolorze zielonym. Wewnątrz zagościła nowa, estetyczna, ale niekoniecznie równie praktyczna kolorystyka, a także zmodyfikowany pod kątem nowej, dwoistej natury zestaw wskaźników. W sumie, samochód wydaje się bliski produkcji seryjnej, ale tak samo można było pomyśleć w 2009 r. o Swifcie Plug-in Hybrid, który mimo to pozostał jednorazowym eksperymentem. Następca AD 2011 nie odziedziczył niestety po poprzedniku nowatorskich foteli o lekkiej i oszczędzającej przestrzeń konstrukcji, ale to wbrew pozorom może oznaczać rychłe wprowadzenie hybrydowego Suzuki na linie montażowe. Czy tak się stanie? Może. Ale może nie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl