Ten samochód to istne wcielenie idei crossovera. Jak twierdzą sami jego twórcy, stanowi połączenie czterodrzwiowego coupé, będącego samego w sobie pewną mieszanką, z kompaktowym SUV-em. Wynik tej inżynierii genetycznej to jednak zgrabnie i dynamicznie stylizowany pojazd o wymiarach zewnętrznych pomiędzy obecnymi Golfem i Tiguanem (choć oferujący większy niż seryjne rodzeństwo rozstaw osi), który zapowiada kierunek ewolucji języka stylistycznego niemieckiej marki, a podszyty jest nową platformą technologiczną koncernu - modułową płytą podłogową MQB, jaka niedługo stanie się bazą do budowy całej armii średniej wielkości modeli Grupy VW.
Sam pomysł na nadwozie, polegający na zastosowaniu opadającej linii dachu i mocno nachylonej ściany tylnej, nie jest zresztą nowy i to nie tylko przez pryzmat obecności na rynku BMW X6. Zapowiadając Tiguana, Volkswagen pokazał swego czasu atrakcyjny Concept A, stworzony według podobnych założeń. Różnica między nim a nowym Cross Coupé jest taka, że wtedy samochody mogły bezkarnie być spalinowe, a dziś niekoniecznie. Dlatego tokijski debiutant oprócz 150-konnego benzynowego silnika TSI ma dwie jednostki elektryczne (o mocy 54 i 116 KM) i na tyle pojemny akumulator litowo-jonowy, że po naładowaniu z gniazdka auto przejeżdża 40 km, w pogardzie mając paliwa ropopochodne, szejków naftowych, tankowce, rafinerie i pana Ziutka z pobliskiej stacji.
Nawet kiedy energii w pojemnych na 9,8 kWh bateriach braknie, kompaktowy volkswagenowski SUV kontestuje całą branżę naftową, zadowalając się średnio 2,7 l paliwa na 100 km (co oznacza emisję CO2 na poziomie 62 g/km) i mknąc bez ładowania i tankowania przez 850 km. Nieźle jak na samochód, który oferuje kierowcy do dyspozycji łącznie 265 KM, napęd na cztery koła, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7 s i prędkość maksymalną 201 km/h. Kierujący ma też zapewniony względny spokój, ponieważ oprócz niego samego Cross Coupé bierze na pokład tylko 3 osoby. I dobrze, bo bagażnik przy komplecie pasażerów mieści jedynie 379 l. W razie potrzeby, łatwo powiększyć go do 1229 l poprzez złożenie oparć tylnej kanapy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl