Podstawową wersję volkswagenowskiego olbrzyma pozbawiono bardzo znacznej warstwy „tłuszczu”. Pomimo zwiększonej sztywności skrętnej, następca pierwszego SUV-a z Wolfsburga waży aż o 208 kg mniej niż jego protoplasta! Ponadto, zmniejszono powierzchnię czołową samochodu, co korzystnie wpłynęło na współczynnik oporu powietrza, oraz zastosowano standardowo we wszystkich wersjach 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów, które oszczędzają paliwo w sposób nieosiągalny dla kierowcy. Wszystko to jednak tylko dodatki do prawdziwego clou programu, czyli spalinowo-elektrycznego zespołu napędowego połączonego z systemem start-stop.
Hybrydowy Touareg, dla którego podstawowym źródłem mocy jest 333-konna V-szóstka TSI, doposażony w 34-kilowatowy silnik elektryczny i akumulatory może do prędkości 50 km/h poruszać się wyłącznie przy użyciu energii zmagazynowanej w bateriach. Jednostka „na prąd” wspomaga też tłokowego „brata” w chwilach wzmożonego obciążenia, czyli np. podczas ruszania, przyspieszania czy wyprzedzania, co w rezultacie przekłada się na 580 Nm łącznego momentu obrotowego, 6,5 s do „setki” i średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta na poziomie zaledwie 8,2 l/100 km.
Sprawdziany w prawdziwym świecie mogą wprawdzie nie potwierdzić tej wartości, lecz każdy wynik poniżej 10 l/100 km w wypadku tego „mamuta” powinien budzić podziw dla dokonań niemieckich inżynierów.
Volkswagen obiecuje, że nowe auto będzie - przynajmniej opcjonalnie - bardzo sprawne w terenie. Już podstawowe wersje (4MOTION) mają napęd na 4 koła, realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsena z ograniczonym poślizgiem, i mogą pokonywać wzniesienia o nachyleniu 31°. Dostępny będzie także - niestety jedynie w połączeniu z silnikiem Diesla - pakiet „Terrain Tech Packet”, zawierający przekładnię redukcyjną oraz blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego. Wyposażony weń Touareg (4XMOTION) wjedzie nawet na 45-stopniowe pochyłości. Trzeba będzie tylko uważać, żeby nie porysować lakierowanych zderzaków ani nie uszkodzić nisko osadzonych halogenów. Niepokojące dźwięki gałęzi trących o nadwozie z pewnością jednak skutecznie zagłuszy pokładowy sprzęt audio, obsługiwany za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego.
Samochód będzie do kupienia na wybranych rynkach począwszy od kwietnia 2010 r. Wbrew nazwie marki, „autem dla ludu” z pewnością się nie stanie, ale też trzeba mieć świadomość, że zakup odmiany hybrydowej to dla przyszłego właściciela Touarega bardziej kwestia wizerunku niż rzeczywista potrzeba oszczędzania paliwa i emitowania małych ilości dwutlenku węgla. Tak czy inaczej, nam podoba się idea monstrualnego SUV-a zużywającego niewiele ponad 8 l benzyny na 100 km i „wydychającego” 193 g CO2/km. Gdyby tak jeszcze zaaplikować mu instalację gazową...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl