Po zachowawczym, choć „ostrzejszym” niż poprzedni Golfie, dość charakternym nowym Polo i naprawdę jadowitym Scirocco, przyszła kolej na pojazd, który zapowiada nową Jettę. Trudno dziś wyrokować, czy niemiecka firma poprzestanie na sedanie (tak już kiedyś było z Borą, zwiastowaną przez dwudrzwiowego CJ) czy wypuści na rynek coupé jak to zaprezentowane w Detroit, ale i tak widać, że Volkswagenowi znudziło się dyskretne znikanie w tłumie. A ponieważ czasy mamy takie, że bez podkreślenia dbałości o środowisko i chęci powstrzymania efektu cieplarnianego ani rusz, NCC (New Compact Coupé) otrzymał modny i nowoczesny napęd hybrydowy.
W jego skład wszedł sztandarowy ostatnio benzynowy silnik koncernu VW, czyli wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa i „uturbiony” 1,4 TSI. Krzesze on z głębi swoich czterocylindrowych trzewi 150 KM mocy oraz 220 Nm momentu obrotowego, a do pomocy i obniżania apetytu otrzymał 27-konną jednostkę elektryczną.
Ta zaś, zasilana z akumulatora litowo-jonowego, może przez pewien ograniczony czas samodzielnie wprawiać auto w ruch, co pozwala zakwalifikować NCC do grupy tzw. pełnych hybryd (w odróżnieniu od półhybryd w rodzaju Hondy Insight - w których motor na prąd jedynie wspomaga spalinowe „serce” w momentach najwyższego obciążenia - i mikrohybryd, jak Smart MHD, wyposażonych wyłącznie w system start-stop). Siła napędowa przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem superszybkiej, 7-biegowej zautomatyzowanej przekładni DSG o dwóch sprzęgłach.
Ponieważ dynamiczna - choć zarazem dyskretna - stylizacja obiecuje sporo, zadbano o należyte osiągi. Jak podaje producent, auto pierwszą „setkę” na prędkościomierzu zamyka w 8,6 s, a przestaje się rozpędzać dopiero po osiągnięciu 227 km/h. Zapotrzebowanie na benzynę ma mimo to nad wyraz skromne - ponoć zaledwie 4,5 l/100 km, przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 98 g/km. Jak dotąd, takimi wynikami mogły pochwalić się jedynie najoszczędniejsze wersje popularnych maluchów, takie jak Skoda Fabia Greenline, Seat Ibiza Ecomotive czy Peugeot 207 99g Economique. Poza ekonomiczną i ekologiczną jazdą, oferują one jednak znacznie uboższe wrażenia z jazdy niż to, co proponuje - przynajmniej na papierze - nowy VW.
W materiałach prasowych dużo miejsca poświęcono oczywiście detalom stanowiącym o wyjątkowości wystawowego egzemplarza, takim jak kolor lakieru, tapicerka siedzeń itp. Szczerze mówiąc, niespecjalnie nas obchodzi to PR-owskie „pianobicie”. Dużo chętniej przeczytalibyśmy, kiedy seryjne samochody z podobnym układem napędowym wyjadą na ulice, jednak w tej kwestii producent milczy jak zaklęty. Mamy nadzieję, że „hybrydyzacja” NCC odbyła się nie tylko ze względu na panujący trend, ale po prostu dlatego, że Volkswagen zamierza skorzystać z technologii spalinowo-elektrycznej już w bardzo nieodległej przyszłości. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać, oby nie za długo!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl