Amerykańska motoryzacja musi się zmienić, bo inaczej stanie się byłą amerykańską motoryzacją. To jednak nie takie proste po latach zaniedbań - małych aut, których zresztą klienci w USA dotąd w ogóle nie chcieli, nie wyciąga się jak królika z kapelusza. Chyba że, wzorem Chryslera, nawiązuje się współpracę z doświadczonym producentem europejskim, kupując w ten sposób odpowiedni „know-how”. GM mógłby teoretycznie postąpić podobnie, bo przecież ma we własnej stajni Opla, ale ten sam przeżywa trudności, a poza tym „maluchy” nie są jego specjalnością. Amerykański matecznik próbował już zresztą zaszczepić Ople na własnym gruncie (pod marką Saturn) i przepadł, a więc wygląda na to, że „hybrydyzacja” SUV-ów to na razie jedyne wyjście.
Lepszy rydz niż nic, ale samochód z 6-litrowym niewysilonym silnikiem V8 nigdy nie będzie specjalnie ekonomiczny.
W wersji spalinowej Yukon pali kilkanaście litrów benzyny na 100 km (w warunkach miejskich), a takich aut za Atlantykiem już prawie nikt nie chce. Jako hybryda z systemem zmiennych faz rozrządu, wielki GMC legitymuje się ponoć wynikiem 11 l/100 km, porównywalnym z Toyotą Camry V6 i to byłoby nawet do przyjęcia. Sęk w tym, że olbrzymy pokroju Denali wyszły z mody i pokazywanie się w nich stało się passé. Teraz na fali są kompakty i naprawdę małe samochody, kosztujące notabene znacznie mniej niż SUV-y i „pełnowymiarowe” sedany. To spory niefart dla General Motors, ponieważ marka GMC ze swoimi terenówkami i pick-upami ma być jedną z niewielu, które przetrwają „wielką czystkę”, czyli restrukturyzację koncernu. Ktoś słusznie pomyślał, że otwarte dostawczaki nadal będą potrzebne jako auta do pracy, ale po co komu monstrum na chromowanych 22-calowych kołach, które wygląda jak model z lat 70. po trzydziestym z rzędu faceliftingu? Może już czas zamordować SUV-y? W obecnym kształcie na pewno.
GMC podaje w oficjalnym materiale prasowym, że na przestrzeni roku Yukon Denali oszczędza, w porównaniu z Lexusem GX 470, 250 galonów (czyli niemal 950 l) paliwa. Biorąc pod uwagę, że benzyna jest w USA nadal stosunkowo tania, taka ilość nikogo raczej nie zbawi, zwłaszcza że rzeczony Lexus prawdopodobnie zupełnie przestał się sprzedawać i kierowcy Yukonów nie będą mieli z kim się porównywać. Ciekawe natomiast, ile można by zaoszczędzić, gdyby przesiąść się np. na Forda Fiestę... Wielu Amerykanów też się zastanawia!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl